Платні концесійні дороги - вирішення проблеми поганих доріг або новий спосіб заробити на водіях?
Відбулося! В Україні платним дорогам сказали ЗА 240 депутатів. Відповідний законопроект №8125 «Про концесії» набрав чинності 4 квітня 2018 року.
Що це означає?
Закон відкрив можливість передавати в тимчасову експлуатацію концесіонерові (особі фізичній, юридичній і іноземній) земельні ділянки, надра, промислові об'єкти та нерухомість, що належать державі. Уряд поповнить казну приватним капіталом, а концесіонер отримуватиме прибуток, стягуючи плату з українців при експлуатації ними орендованих об'єктів.
Сьогодні за даними організації The World Economic Forum Україна займає 7 місце з кінця за якістю доріг. Розв'язати проблему з дорогами експерти визнали можливим, шляхом концесії. Очікується, що в нашу країну хлинуть стратегічні інвестори, які виправлять положення в дорожньому секторі України. Побудувавши нові дороги, відремонтувавши й підтримуючи старі траси, концесіонери встановлять плату для водіїв за проїзд по якісному покриттю. За чинними законами платна дорога є альтернативним варіантом існуючої державної дороги загального користування та у водія є можливість вибрати платний або безкоштовний маршрут.
Як це відбуватиметься
На умовах концесії інвесторові пропонується земля під будівництво й експлуатації траси загального користування. Рішення про проведення концесійного конкурсу приймає Кабінет Міністрів України. Надаються технічні параметри об'єкту, граничний термін концесії, розмір компенсації концесіонерові та маршрут альтернативного безкоштовного пересування. Граничну плату за разову поїздку по дорозі визначає також Кабінет Міністрів з урахуванням рівня інфляції. Отримані з концесіонерів платежі поступлять до державного бюджету України й попрямують на рахунок «Дорожнього Фонду».
Порядок оплати та перші напрями
Першою концесійною дорогою стане траса, що сполучає Львів і українсько-польський кордон. Керівник Укравтодору говорить, що це стане поштовхом розвитку економічних зв'язків між Україною і європейськими країнами. Орієнтовна вартість проїзду по автобану складе 280 грн на ділянці Львів-Краковець.
Сподіваємося, що проїзд по українських дорогах буде дешевший, ніж в країнах ЄС, де вартість за 1 км складає від 10 до 30 євроцентів. У нас експерти прогнозують вартість від 10 до 20 євроцентів, залежно від знаходження траси, інтенсивності дорожнього трафіку і витраченого на будову бюджету. Згідно із законом до розряду платних дорога відноситиметься за умови її істотної модернізації.
Наполеонівські плани Укравтодору
Поки підшукуються інвестори на концесійні дороги, «Укравтодор» опублікував на своєму порталі план ремонтних робіт на 2018 рік, який затверджений у рамках п'ятирічної програми розвитку дорожнього сектора. Особлива увага приділяється наступним напрямам:
- Схід: Р-07 Чугуїв – Мелове, Р-46 Харків – Охтирка, М-03 Харків – Слов'янськ – Краматорськ.
- Південь: Н-14 Кропивницький – Миколаїв, Н-11 дорога Дніпро – Кривий ріг – Миколаїв, М-05 в планах ремонт моста через Хаджибейський лиман, М-15 Одеса – Рені (з обходом Рені)
- Захід: Н-22 Рівне – Луцьк – Устилуг, Н-03 Житомир – Хмельницький – Чернівці, М-21 Житомир – Вінниця, Н-10 Івано-Франківськ – Стрій.
Залучені кошти МФО покваплять реконструкцію Північного обходу Житомира, перебудову дороги Gо Highway в Хмельницькій області та поновиться реконструкція М-03 на ділянці Лубни – Полтава. Також запланований ремонт короткої траси між Мукачева і Чопу по дорозі М-24/М-25.
Сподіваємося, що з появою «Дорожнього Фонду» плачевна дорожня ситуація в найближчому майбутньому покращає, адже на реконструкцію доріг підуть цільові гроші, зібрані внаслідок акцизного збору, мита на ввезення нафтопродуктів, імпорту шин і транспортних засобів.
Багато водіїв вважають доволі привабливими оголошення про купівлю вживаних шин. Головною перевагою здається низька вартість, тому деякі поспішають придбати їх заради економії.
Коли мова заходить про шини для електромобілів, багато хто ставить питання: а в чому тут особливість? Зрештою, шини здаються простим компонентом автомобіля. Але при глибшому вивченні особливостей електромобілів з'ясовується, що навіть така, здавалося б, стандартна річ, як шина, має свої нюанси.
Брудові шини для транспорту ЗСУ – тема, яка заслуговує на особливу увагу. Адже це не просто елемент автомобіля, а важлива складова, здатна значно поліпшити прохідність транспортних засобів по складній місцевості, що особливо важливо в умовах ведення бойових дій.
Шини для електромобілів повинні бути більш міцними, стійкими і ефективними, а також забезпечувати надійне зчеплення і акустичний комфорт в салоні, — це за замовчуванням.
Дешевші шини заощаджують гроші, але зношуються швидше, що впливає на продуктивність, керованість і безпеку автомобіля. Якісні дорогі шини мають удосконалений дизайн, краще зчеплення та підвищену довговічність. Вони забезпечують тихішу їзду та сприяють плавному водінню. Перш ніж обрати, враховуйте термін служби шини, характеристики та репутацію виробника. А головне — не хвилюйтесь, все в житті буває вперше, тому наші консультанти завжди готові допомогти.
Шини великого розміру покращують керованість транспортного засобу, бо пропонують більшу площу контакту з дорогою і тим покращують зчеплення. Але вони також мають їздові недоліки. Збільшення ваги та інерції великих шин погіршує реакцію керованості і робить автомобіль менш маневреним — він повільніше реагує на рухи керма. Цей парадокс є проблемою під час вибору шин, оскільки переваги покращеного зчеплення слід порівнювати з потенційними втратами в маневреності та динаміці водіння.
Шинна компанія «Shiny & Diski» пропонує огляд топ-інновацій світової промисловості, які скоро будуть втілені в життя.
Вибір однієї з моделей мотошин - такий самий важливий процес, як і купівля мототранспорту. Від того, наскільки грамотно і відповідально ви підійдете до цього завдання, залежить ваша безпека на дорозі.