Вибір шини для поганих доріг або як уникнути пошкоджень у наших реаліях

19 травня 2019 р.
Шини-Диски

Покупці часто звертаються до нас з питанням: "Наскільки ця шина придатна для їзди по наших дорогах?". Сьогодні в статті ми постараємося розібратися у всіх тонкощах теми і широко відповісти на це, здавалося б, просте питання. Найчастіше клієнти отримують на нього відповіді "нормально" або "добре", скоріше тому, що покупець саме це і хоче почути. Але не все так просто...

Для початку розберемося з основними причинами цієї ситуації. Дороги в кожному регіоні України різні, але в цілому невтішна тенденція зберігається повсюдно, – вони далекі від ідеалу, наприклад, європейських трас. А більшість регіональних доріг взагалі важко назвати такими.

Пошкодження шин через погані дороги

Кожен власник хоче захистити себе від передчасного виходу з ладу покришок, особливо шкода, коли пошкодження отримують нещодавно куплені. Давайте розберемося, про які пошкодженнях йдеться мова:

Найпоширеніші – це "шишка" (вона ж "гуля", вона ж "грижа") і бічний поріз.

Поріз и шишка на шині

Шишка (гуля, грижа) – це розшарування бічній частини шини з розривом нейлонового каркаса або без. Розшарування відбувається із-за перегрівання бічній частини шини, викликаного високою швидкістю деформації ділянки протектора під час удару. І як же цього уникнути?

 

Перша і найважливіша рекомендація

Підтримувати правильний рівень тиску в шині. Що це таке, і як його визначити? Виробник автомобіля дає цю інформацію в сервісній книжці до нього, на лючку бензобака або в торці водійських дверей. Як правило, вказані рекомендовані показники тиску для помірних умов експлуатації і для максимального завантаження автомобіля.

Тиск в шині змінюється в залежності від температури навколишнього повітря. Якщо температура знижується, то зменшується і тиск в шині, оскільки збільшується щільність повітря всередині неї, і навпаки, при підвищенні температури. Ми рекомендуємо завідомо завищити тиск в шині на 10-20%, це дозволить підвищити її "больовий поріг". У теорії, це знижує швидкість деформації боковини при ударі. На практиці немає стовідсоткової гарантії, але значно додає шині шансів на виживання на поганій дорозі. Платою за це буде зниження комфорту і підвищений знос центральній частини протектора, але в порівнянні з шансом взагалі "втратити" покришку, це дуже важливий компроміс.

Друга рекомендація - це правильний підбір шини. Що це означає?

Багато хто підбирають шини XL або eXtra Load, що означає підвищену стійкість до навантажень, помилково вважаючи, що це врятує її від утворення шишок.

XL і Extra Load шини

Поспішаємо вас запевнити – XL не рятує від шишок! Це відмітка, яка показує, що шина має підвищений індекс навантаження в порівнянні зі стандартним у визначеному типорозмірі. Як приклад, шини у розмірі 195/65 R15 в стандартному виконанні мають індекс навантаження "91", цей розмір з підвищеним навантаженням має індекс навантаження "95" і позначається виробниками як XL або "extra load" або без маркування, що теж допустимо. Отже, запам'ятали – XL нас не врятує!

А що ж врятує? Підбір шини з високим профілем!

Шини з низьким і високим профілем

Що це означає? На даний момент майже на кожен автомобіль випускається передбачена установка різних типорозмірів шин. Розглянемо конкретний приклад: Toyota Corolla – топ продажів у багатьох країнах світу, в тому числі і нашої, продається в 2-х типорозмірах шин 195/65 R15 і 205/55 R16. В даному випадку, перший вважається високопрофільним, другий низькопрофільним (хоча є ще 215/45 R17). При рівних умовах, шанс пошкодити шини 195/65 R15 набагато нижче, ніж 205/55 R16 (тим більше 215/45 R17). При виборі шин, це потрібно врахувати, але є і зворотна сторона медалі – управління автомобіля на шинах з низьким профілем чіткіше. На шинах з високим профілем, автомобіль м'якше в управлінні, менш вразливий до появи шишок. Чому так? Знову ж швидкість деформації при ударі: чим вище профіль, тим з більшої площі розсіюється енергія при ударі, тим самим знижуючи швидкість деформації. Розібралися – хочемо вберегти шини, вибираємо максимально високий профіль.

Третя рекомендація – "жорстка боковина"

Хоча це дуже суб'єктивний параметр, але можна сміливо заявляти, що чим жорсткіше боковина шини, тим більше в ній шарів або принаймні більше самої гумової суміші, що є невеликим бар'єром проти пошкоджень. Але тут є й негативні чинники – більша вага шини і жорстка боковина негативно позначаються на комфорті і сприяють збільшенню витрати палива. Світові виробники вже давно працюють над цією проблемою та вже є досить багато позитивних результатів, які заявлені не тільки на папері, а й перевірені часом.

Так, Michelin, ще 2012 році випустили шини Michelin Energy XM2, які мають дуже м'які боковини та в порівнянні з конкурентами невелику вагу, при цьому високий захист від пошкоджень.

MICHELIN Energy XM2

Ця серія була розроблена спеціально для наших доріг. Завдяки інноваційним технологіям, використаним у виробництві цих покришок, були досягнуті раніше несумісні речі. Нитки каркаса шини були армовані кевларом, за рахунок чого вдалося досягти високої міцності при малій вазі. Що ж у підсумку вийшло: м'яка, комфортна, легка шина, зі зниженим коефіцієнтом тертя-кочення (до речі, саме від нього залежить витрата палива) при цьому відмінна стійкість шини до пошкоджень при ударі, яка перевірена часом і досвідом багатьох водіїв.

Бічні порізи, як правило, відбуваються, коли колесо потрапляє в яму з гострими краями. Це може бути арматура або гострі краї щебеню або диск. Чому відбувається поріз? Під час деформації при ударі, гума під дією сили стиснення виступає за проекцію колеса, зустрічається з гострими предметами і розрізається, оскільки склад і будова бічній частині шини менш міцні, ніж протекторної частини, її пошкодити набагато легше. Як вберегти себе? Все ті ж рекомендації, що і від утворення шишок. Чим менше буде деформація шини при ударі, тим менше боковини вийде через проекцію колеса, зменшуючи шанси напоротися на перешкоду.

Якщо пошкодження уникнути не вдалося, не варто сильно засмучуватися, більшість з них ремонтопридатні. На професійних шиномонтажних майстерень, таких як у нас, вам допоможуть. На пошкоджене місце ставиться спеціальний армований пластир і шину можна експлуатувати знову. Звичайно, такий ремонт не дешевий, але все ж менш витратний, ніж покупка нового колеса.

Резюмуючи наведене:

  1. Тримайте тиск у нормі або вище норми на 10-20%, якщо будете їхати по поганій дорозі або плануєте поїздку по невідомій місцевості.
  2. Підбирайте шини з високим профілем.
  3. Вибирайте вироби з більшою слойностью і жорсткістю боковин, а ще краще зупинити свій вибір на просунутих технологічних покришках. Вони хоч і доступні тільки у світових брендів типу Michelin і коштують недешево, зате ви отримуєте комфорт, відмінні тягово-зчіпні характеристики, зниження витрати палива (а сьогодні це особливо актуально) і захист від пошкоджень, а підсумкова вартість експлуатації окупиться з лишком.

У наступній статті розберемося з пробігом або скільки "працюють" шини. Удачі на дорогах!

 

Популярні питання щодо вибору шин для поганих доріг

1️⃣ Які шини найкращі для поганих доріг?

У поганих дорожніх умовах шини з високим профілем показують себе добре. Наприклад, популярний японський автомобіль Toyota Corolla стандартно поставляється з розмірами 195/65 R15, 205/55 R16 та 215/45 R17.

2️⃣ Яка гума краща для українських доріг?

Найкращі шини для українських доріг: 1. Taurus High Performance. 2. Rosava Itegro. 3. Taurus High Performance. 4. Hankook Ventus Prime 3.

3️⃣ Які шини краще для ґрунтових доріг?

Звичайні шини підходять тільки для руху сухими дорогами. Кращий вибір: Michelin (Latitude Cross), BF Goodrich (Urban Terrain, All Terrain KO2, Mud Terrain KM2).

4️⃣ Яка гума не боїться ям?

Щоб урятувати хоча б один диск, потрібна високопрофільна гума: чим більше, тим краще. Також важлива конструкція боковини шини: чим твердіше і міцніше, тим менше шансів порвати або посадити грижу. Тому краще вибирати моделі шин з індексом XL. Так називається посилена боковина.
Як вам стаття?
  • Currently 3/5 Stars
4,3 4 оцінки
Коментарі
До цієї статті поки що немає коментарів
Додати коментар
Читати також
Шини як витратний матеріал: чому не варто купувати б/в шини
09.04.2024
Шини-Диски
Шини як витратний матеріал: чому не варто купувати б/в шини

Багато водіїв вважають доволі привабливими оголошення про купівлю вживаних шин. Головною перевагою здається низька вартість, тому деякі поспішають придбати їх заради економії. 

Огляд популярних шин для електромобілів
05.04.2024
Шини-Диски
Огляд популярних шин для електромобілів

Коли мова заходить про шини для електромобілів, багато хто ставить питання: а в чому тут особливість? Зрештою, шини здаються простим компонентом автомобіля. Але при глибшому вивченні особливостей електромобілів з'ясовується, що навіть така, здавалося б, стандартна річ, як шина, має свої нюанси.

Огляд брудових шин для транспорту ЗСУ
03.04.2024
Шини-Диски
Огляд брудових шин для транспорту ЗСУ

Брудові шини для транспорту ЗСУ – тема, яка заслуговує на особливу увагу. Адже це не просто елемент автомобіля, а важлива складова, здатна значно поліпшити прохідність транспортних засобів по складній місцевості, що особливо важливо в умовах ведення бойових дій.

"Електрошини": широкий вибір для вузького кола
27.02.2024
Шини-Диски
"Електрошини": широкий вибір для вузького кола

Шини для електромобілів повинні бути більш міцними, стійкими і ефективними, а також забезпечувати надійне зчеплення і акустичний комфорт в салоні, — це за замовчуванням.

Купуємо шини вперше з «Shiny & Diski»
08.01.2024
Шини-Диски
Купуємо шини вперше з «Shiny & Diski»

Дешевші шини заощаджують гроші, але зношуються швидше, що впливає на продуктивність, керованість і безпеку автомобіля. Якісні дорогі шини мають удосконалений дизайн, краще зчеплення та підвищену довговічність. Вони забезпечують тихішу їзду та сприяють плавному водінню. Перш ніж обрати, враховуйте термін служби шини, характеристики та репутацію виробника. А головне — не хвилюйтесь, все в житті буває вперше, тому наші консультанти завжди готові допомогти.

 

Дилеми при виборі шин: як виграти, щоб не програти
11.12.2023
Шини-Диски
Дилеми при виборі шин: як виграти, щоб не програти

Шини великого розміру покращують керованість транспортного засобу, бо пропонують більшу площу контакту з дорогою і тим покращують зчеплення. Але вони також мають їздові недоліки. Збільшення ваги та інерції великих шин погіршує реакцію керованості і робить автомобіль менш маневреним — він повільніше реагує на рухи керма. Цей парадокс є проблемою під час вибору шин, оскільки переваги покращеного зчеплення слід порівнювати з потенційними втратами в маневреності та динаміці водіння. 

Розумні Шини на 3D-принтері
07.12.2023
Шини-Диски
Розумні Шини на 3D-принтері

Шинна компанія «Shiny & Diski» пропонує огляд топ-інновацій світової промисловості, які скоро будуть втілені в життя.

Маркування мотошин
20.10.2023
Шини-Диски
Маркування мотошин

Вибір однієї з моделей мотошин - такий самий важливий процес, як і купівля мототранспорту. Від того, наскільки грамотно і відповідально ви підійдете до цього завдання, залежить ваша безпека на дорозі.