Плюси та мінуси всесезонних шин

18 квітня 2022 р.
Шини-Диски
Зміст статті:
Плюси та мінуси всесезонних покришокВсесезонна покришка – що це і коли вона вперше була випущена?Як маркують всесезонні покришки?Основні переваги всесезонної гумиГоловні мінуси використання всесезонних покришокПопулярні питання✔️ Коли використати всесезонні шини?✔️ Який протектор у всесезонних шин?

Кожен відповідальний автомобіліст звик до того, що двічі на рік необхідно проводити заміну шин відповідно до сезону року. У холодну пору року заведено встановлювати зимові покришки, а в теплу – літні. Цей обов'язковий захід, прописаний правилами дорожнього руху. Від цього залежить ваша безпека за кермом, ви не створюватимете аварійних ситуацій для інших учасників дорожнього руху.

Однак крім уже названих моделей гуми, багато відомих брендів пропонують покупцям спеціальні варіанти шин, які заведено називати всесезонними, тобто придатними для експлуатації цілий рік.

Виробники стверджують, що ці автопокришки можна успішно використовувати й на літніх, переважно сухих трасах, і на зимових дорогах, укритих сніговим покривом. Чи справді всесезонні шини можуть скласти гідну конкуренцію моделям, які використовують лише влітку чи взимку? Сьогодні ми ознайомимося з особливостями представленої гуми, з'ясуємо всі її плюси та мінуси, а також визначимо, кому вона відповідає.

Плюси та мінуси всесезонних покришок

ПлюсиМінус
Економія за рахунок цілорічного використання: відсутність необхідності тримати для одного автомобіля 2 комплекти гуми та платити за послуги шиномонтажуЗнижена ефективність їздових характеристик при температурах в середньому нижче 2-10°С oC
Комфорт їздиНе підходить для сильного морозу чи снігопаду
Знижений рівень шуму взимкуПогані характеристики на льоду
УніверсальністьВисока ціна на всесезонку, ніж на літню гуму
Чудові характеристики для більшості всесезонних шин у дощову погоду
Довший термін служби протектора

Всесезонна покришка – що це і коли вона вперше була випущена?

Як виявилося, всесезонна гума – винахід не надто новий. З'явилася вона при спробі створити виріб, що поєднує переваги зимових і літніх покришок. Вона поєднала в собі їх найкращі характеристики та сторони. Поняття «всесезонний» стосовно шини трактується як універсальний. Ці шини не можна віднести ні до зимових, ні до літніх коліс, тому що вони не мають виражених характеристик цих моделей.

Першу таку покришку презентували в Америці ще 1977 року, проте тоді вона не отримала позитивних відгуків. Через кілька років щось схоже вирішили продемонструвати в Німеччині, але спроба також не мала успіху. Потім компанія Dunlop представила світові в 1989 більш досконалу модель шин All Season і вона стала популярною в країнах з неагресивними зимами й неспекотним літом. З того часу більшість брендів і ось уже кілька десятків років успішно виробляють покришки, які ми всі звикли називати всесезонними. Варто зазначити, що вони мають досить високий попит і часто купують автолюбителі багатьох країн.

Основна маса всесезонок має акуратні заокруглені боковини, що дісталися ним від літніх автошин. Від зимових варіантів представлені моделі запозичили розширені канавки, що використовуються для відведення води та розсічені ламелі. Їзда по рівних трасах, без ям та вибоїн, з хорошим дорожнім покриттям та без сильних стрибків температури – ідеальні умови для всесезонки.

Експлуатувати представлені автопокришки можна за температури від -7 до +20 градусів. Вони м'якіші, у порівнянні з літньою гумою, але при цьому жорсткішою за зимову. Багато виробників вважають за краще комплектувати такою гумою щойно випущені автомобілі з конвеєра. Це дозволяє не замислюватися про сезонність і не перевзувати машини з вітрини двічі на рік.

Всесезонні автошини, за правильних умов експлуатації, здатні забезпечити водію непогану керованість та гарне зчеплення з дорожнім полотном. Особливою рисою представленої автогуми є спеціальний візерунок на протекторі. Він глибокий, невисокий, складається з окремих шашок і має не дуже глибокі ламелі. Виробники вважають за краще виготовляти представлений тип шин з еластичної, помірно твердої гуми.

Як маркують всесезонні покришки?

Відрізнити всесезонні шини від літніх чи зимових можна не лише за спеціальним малюнком протектора, але й за допомогою загальноприйнятого у всьому світі маркування. У різних брендів вона може трохи відрізнятися, варіанти, що найчастіше зустрічаються, наступні:

  • AS (All Season) або Any Season – найчастіше зустрічається маркування, яке перекладається як всесезонне;
  • R+W, Road+Winter – цими словами маркують гуму, що підходить для регіонів з холоднішим кліматом;
  • AW або Any Weather – це маркування каже, що таку шину можна використовувати майже за будь-яких погодних умов.

Також може зустрічатися напис M+S (Mud+Snow) – перекладається з англійської мови, як «бруд та сніг». Шини допускаються для використання у зимовий час. Часто маркування може наноситися як малюнок «сонце/сніжинка». Існування різних позначень трохи збиває з пантелику покупців - яку покришку вибрати. Однак варто відзначити, що всі ці варіанти маркування вказують на той самий тип шин, який за своїми технічними характеристиками майже не відрізняється.

Основні переваги всесезонної гуми

Шини, які можна використовувати цілий рік, набули популярності серед автолюбителів, що пояснюється їх перевагами.

  • Перший та важливий плюс – те, що ці шини можуть експлуатуватися цілий рік та підходять для різних погодних умов. Ви можете не переживати, якщо на вулиці впаде або підніметься температура на кілька градусів, піде дощ чи сніг. Вам не доведеться терміново проводити заміну покришок.
  • Придбання всесезонних шин добре впливає на ваш бюджет. Адже вигідніше купити один комплект покришок замість двох та користуватися ними цілий рік. При цьому не витрачаючись на послуги шиномонтажу двічі на рік.
  • Під час руху така гума дарує комфорт та м'якість. Навіть якщо ви вирушили у тривалу дорогу, переїзд буде менш складним та стомлюючим. Забезпечується такий ефект тим, що ці шини м'якіші за звичайні літні варіанти.
  • Під час експлуатації представленого типу шин ви не почуєте зайвого шуму. Малюнок протектора у нього менш агресивний, ніж у зимової гуми, тому їзда залишається досить тихою та плавною.
  • Через спеціальний гумовий склад та особливості будови всесезонні автомобільні шини досить зносостійкі. За умови правильних умов та температури використання ці покришки повільно стираються.
  • Більшість моделей захищені від деформацій і відрізняються гарною міцністю.

Як бачите, переваг чимало, однак, як і в будь-якого іншого продукту, є низка певних недоліків.

Головні мінуси використання всесезонних покришок

Всесезонна шина також характеризується низкою недоліків, які важливо брати до уваги, вирішивши придбати таку модель.

  • Перший з них полягає в тому, що ці шини не підходять ні для сильних морозів, ні для спеки, тому що не можуть гарантувати хороше керування автомобілем. Перш ніж купувати їх, необхідно переконатися, чи підходять вони для вашого регіону.
  • Для використання цього типу шин потрібен особливий температурний режим. При температурі вище +25 градусів гума сильно розм'якає та демонструє погане зчеплення з дорогою. При показниках термометра нижче -7 градусів вона твердне, що негативно позначається на гальмуванні. Воно знижується більш ніж удвічі, а це дуже небезпечно.
  • У літній час, коли на вулиці досить тепло, через м'якість покришки підвищуються витрати пального, що потребує більш частих заправок і відповідно грошових витрат.
  • Взимку, пересуваючись по всипаних снігом дорогах, такі шини часто пробуксовують, оскільки малюнок протектора не дуже глибокий і великий. Їздити в таких умовах незручно та не завжди безпечно.
  • Вартість всесезонних автомобільних покришок вища, якщо порівняти їх із літніми моделями такого ж типорозміру.

Тому, якщо ви вирішили придбати та поставити на свій автомобіль всесезонні покришки, важливо враховувати їхні недоліки та добре зважувати всі за та проти. Ці шини добре підходять для помірних температур, коли влітку не спекотно, а взимку немає сильних морозів. Вони не погані, але розраховані швидше на невеликі відстані, наприклад, з роботи додому та назад, а не на тривалі переїзди та подорожі.

Найоптимальніший час для використання такої гуми – весна та осінь, тоді вона практично не має мінусів. Тому, якщо ви проживаєте в умовах помірного клімату й автомобіль використовуєте тільки в межах міста, можете сміливо вирушати за універсальними покришками.

Найкраще купувати шини для авто в перевірених точках продажу онлайн. Не виходячи з дому, ви зможете ознайомитись з широким асортиментом моделей та виробників. Також не секрет, що в Інтернеті ціни нижчі, ніж у звичайних офлайн-магазинах.

Популярні питання

✔️ Коли використати всесезонні шини?

Всесезонка підходить для районів, де температура не нижче -10 градусів взимку та +25 градусів влітку. Всесезонні шини можуть витримувати ці коливання температури, але їх характеристики погіршуються швидше. Шини призначені для водіїв, які використовують свій автомобіль для поїздок на короткі відстані — лише з дому на роботу та до центру міста. Ця шина ідеально підходить для доріг із м'яким кліматом. Це панування в США, деяких країнах Європи, на півдні України.

✔️ Який протектор у всесезонних шин?

По суті, всесезонка - це морозостійка дорожня гума. Всесезонні шини мають нижчий протектор, ніж зимові, проте блоки протектора, як і в зимових шин, відокремлені один від одного і прорізані ламелями.
Як вам стаття?
  • Currently 3/5 Stars
Коментарі
До цієї статті поки що немає коментарів
Додати коментар