Тест 9 моделей літньої гуми розміру 205/55 R16
Білоруські незалежні експерти з Auto Bild напередодні теплого сезону опублікували результати випробувань популярних моделей літніх автошин, порівнявши між собою дев'ять розмірів 205/55 R16 різних виробників. Метою порівняльного аналізу було з'ясувати можливості білоруської шини Белшина Artmotion Бел-262, її особливості та переваги в однакових умовах експлуатації.
Показати реальну картину можливостей гуми можуть екстремальні ситуації, тому рівень безпеки вимірювався на граничних можливостях шин. Отримані результати є об'єктивною інформацією про те, як автогума поводиться при різкому гальмуванні, перетині калюж на максимальній швидкості й виконанні крутих маневрів.
Список моделей, які взяли участь в тесті:
- Amtel Planet EVO
- Belshina ArtMotion
- Bridgestone Ecopia EP200
- Cordiant Sport 3
- Continental ContiEcoContact 5
- Effiplus Afrodite
- Hankook Kinergy Eco K425
- LingLong Green-Max HP010
- Nokian Hakka Green 2
Учасників експерименту підбирали за критерієм вартості. Для цього відібрали групу покришок конкурентів, які знаходяться в одному ціновому сегменті з «Белшиною». До списку увійшли російські моделі Cordiant Sport 3 та Amtel Planet Evo. Також в перегонах взяли участь представники Bridgestone, Continental і Hankook, які стали еталоном для порівняння з менш авторитетними шинними брендами. Заразом вирішили протестувати ще малознайому автогуму 2016 року – Nokian Hakka Green 2.
З цікавістю спостерігали за поведінкою китайських представників LingLong і Effplus, які мають у споживачів попит. Вони мають європейське маркування, що підтверджує їх сертифікацію 1222/2009 С1. Цю ж сертифікацію заслужила «Белшина», чим довела прагнення відповідати якості європейських виробів.
Хід випробувань
Першим об'єктом вивчення стала ефективність гальмування на мокрому асфальті. Трек залили шаром рідини завтовшки 3 мм. Кращі результати проявила новинка від Nokian. Здивував китайський бренд LingLong, який показав гальмівний шлях лише на 1 метр довше. Несподівано ще довше на 1 метр виявився шлях у Continental і Hankook. Автогума Artmotion виступила слабо, довжина шляху гальмування склала 35 метрів.
Першість в тісті на перешкоду акваплануванню вирвала гума Cordiant Sport 3. Гірший результат показали білоруські шини «Белшина», які почало відводити вже при швидкості 74,6 км/год.
Випробування керованості на вологому асфальті «Белшина» також з тріском провалила. Оцінка виставлялася за безпеку керування, а найнадійнішу і швидшу їзду проявили покришки Hankook і Nokian.
Кращі гальмівні характеристики на сухому дорожньому полотні опинилися біля автошини Nokian, трохи поступилися Continental, Bridgestone і китайські LingLong. «Белшина» зайняла третє місце з кінця, а гіршими виявилися Amtel і Effiplus.
Керованість на сухому покритті оцінювалася після виконання маневру перестановки, швидкісного повороту, проходження по прямій і вимірам точності й швидкості виконання кермових команд. При перевірці економічності «Белшина» також узяла останнє місце, поступившись Cordiant. Кращі результати показали Nokian, Hankook, Continental і Bridgestone.
Відбірковий етап
Майже всі моделі, за винятком Amtel Planet EVO і Cordiant Sport 3, мають спеціальне маркування, що дозволяє продавати їх у країнах ЄС. Воно означає, що ця гумова продукція оцінена за трьома критеріями:
- якості зчеплення на мокрій поверхні;
- паливної ефективності;
- зовнішньому шуму.
Перший з цих критеріїв вказує на рівень безпеки на мокрій дорозі, який здатна забезпечити дана покришка. А два інших стосуються екологічних властивостей гуми. Після вивчення маркування було встановлено інші критерії для оцінки, що включають такі параметри:
- керованість і гальмівний шлях на сухому асфальті;
- гальмівний шлях і керованість на мокрому асфальті;
- стійкість до аквапланування;
- опір коченню;
- економічність.
Оцінку керованості, зчеплення і стабільності на сухих дорогах також було включено до відбіркового етапу. Результати ефективності гальмування в метрах від швидкості 100 км/год до 5 км/год можна побачити в такій таблиці:
Для визначення показника опору коченню використовувався спеціальний стенд. Результати тесту на визначення втрат на опір коченню в кг/т відображені в таблиці нижче:
Як випливає з отриманих результатів цього тесту, виробники шин марки Cordiant Sport 3 і Belshina ArtMotion не надто переймаються зниженням витрати палива.
Фінальний етап
Після отримання результатів тестів, проведених під час відбіркового етапу, фахівці перейшли до проведення випробувань шин на мокрому асфальті. Почалося тестування з визначення протяжності гальмівного шляху на мокрому асфальті при зниженні швидкості з 80 до 5 км/год. Проводилося воно на спеціально підготовленій ділянці, залитій водою (товщина її шару становила 3 міліметри). Результати цього випробування можна побачити в такій таблиці:
Для перевірки стійкості шин до поздовжнього аквапланування в передньопривідному автомобілі було проведено таку підготовчу роботу:
- ділянка дороги була залита водою, шар якої становив 6 мм;
- на праве переднє колесо встановлювали гуму, яка брала участь у випробуванні.
Саме тестування полягало в такому. Колеса автомобіля, розташовані з лівого боку, повинні їхати по сухому асфальту, а з правого - по воді. Водій має набирати швидкість доти, доки на вимірювальних приладах не буде зафіксовано пробуксовування правого переднього колеса. Це є свідченням "сплиття" гуми.
Покришка виробника "Белшина" чинила опір акваплануванню найменше. Вона здалася вже за швидкості 74,6 км/год. А ось Cordiant Sport 3 виявилася в цьому випробуванні найкращою. Вона "спливла" на швидкості 81,3 км/год. Швидкість початку аквапланування всіх випробовуваних моделей шин відображена в такій таблиці:
Цікавим є той факт, що преміальні моделі гуми посіли середні позиції. Наступний тест, проведений на спеціальній мокрій трасі, полягав у визначенні часу проходження кола і надійності управління. На прямій ділянці дороги (вона була єдиною) максимальна швидкість могла досягати 100 км/год, а на поворотах - близько 40-60 км/год. У таблиці вказано середній час проходження кола в секундах.
Як випливає з результатів тесту, найшвидшими і найнадійнішими в поворотах на мокрій дорозі є автомобілі, "взуті" в шини Nokian і Hankook. А найгірший час проходження траси і найнестабільнішу керованість слід очікувати від ТЗ з "Белшинами".
Керованість на сухій дорозі оцінювали суб'єктивними оцінками членів експертної групи за 10-бальною системою. Вони вказані в підсумковій таблиці. Результати перевірки за цим критерієм супроводжувалися коментарями.
Підсумковий рейтинг тесту літніх шин
У кожній наведеній вище таблиці дано оцінку моделей шин з урахуванням певних критеріїв. Для більшої наочності та можливості оцінити кожну модель за всіма критеріями вашій увазі пропонується зведений звіт у вигляді підсумкової таблиці. У ній представлено ранжування літніх шин 205 55 r16 різних виробників від кращої до менш ефективної.
Nokian Hakka Green 2
Гальмування на мокрому асфальті х2 | 200,0 |
Керованість на мокрому асфальті | 100,0 |
Надійність керування на мокрому асфальті | 9.0 |
Стійкість до поздовжнього аквапланування | 98,6 |
Гальмування на сухому асфальті х2 | 200,0 |
Надійність керування на сухому асфальті | 8 |
Опір коченню | 33,3 |
Підсумок | 648,9 |
Continental ContiEcoContact 5
Гальмування на мокрому асфальті х2 | 186,0 |
Керованість на мокрому асфальті | 96,7 |
Надійність керування на мокрому асфальті | 6,5 |
Стійкість до поздовжнього аквапланування | 95,1 |
Гальмування на сухому асфальті х2 | 193,4 |
Надійність керування на сухому асфальті | 7 |
Опір коченню | 29,6 |
Підсумок | 614,3 |
Hankook Kinergy Eco K425
Гальмування на мокрому асфальті х2 | 186,4 |
Керованість на мокрому асфальті | 96,2 |
Надійність керування на мокрому асфальті | 7,5 |
Стійкість до поздовжнього аквапланування | 95,2 |
Гальмування на сухому асфальті х2 | 189,8 |
Надійність керування на сухому асфальті | 7,5 |
Опір коченню | 31,5 |
Підсумок | 614,1 |
LingLong Green-Max HP010
Гальмування на мокрому асфальті х2 | 192,4 |
Керованість на мокрому асфальті | 95,7 |
Надійність керування на мокрому асфальті | 5,5 |
Стійкість до поздовжнього аквапланування | 94,6 |
Гальмування на сухому асфальті х2 | 193,6 |
Надійність керування на сухому асфальті | 6 |
Опір коченню | 24,8 |
Підсумок | 612,5 |
Cordiant Sport 3
Гальмування на мокрому асфальті х2 | 178,6 |
Керованість на мокрому асфальті | 96,2 |
Надійність керування на мокрому асфальті | 6,5 |
Стійкість до поздовжнього аквапланування | 100 |
Гальмування на сухому асфальті х2 | 187,6 |
Надійність керування на сухому асфальті | 6,5 |
Опір коченню | 21,7 |
Підсумок | 597,1 |
Bridgestone Ecopia EP200
Гальмування на мокрому асфальті х2 | 171,6 |
Керованість на мокрому асфальті | 91,1 |
Надійність керування на мокрому асфальті | 4,5 |
Стійкість до поздовжнього аквапланування | 92,5 |
Гальмування на сухому асфальті х2 | 192,0 |
Надійність керування на сухому асфальті | 6,5 |
Опір коченню | 21,7 |
Підсумок | 585,3 |
Effiplus Afrodite
Гальмування на мокрому асфальті х2 | 175,4 |
Керованість на мокрому асфальті | 94,7 |
Надійність керування на мокрому асфальті | 6,0 |
Стійкість до поздовжнього аквапланування | 93,7 |
Гальмування на сухому асфальті х2 | 181,4 |
Надійність керування на сухому асфальті | 6 |
Опір коченню | 23,8 |
Підсумок | 581,1 |
Amtel Planet EVO
Гальмування на мокрому асфальті х2 | 159,6 |
Керованість на мокрому асфальті | 89,2 |
Надійність керування на мокрому асфальті | 5,0 |
Стійкість до поздовжнього аквапланування | 97,1 |
Гальмування на сухому асфальті х2 | 183,0 |
Надійність керування на сухому асфальті | 6,5 |
Опір коченню | 25,1 |
Підсумок | 565,4 |
Belshina ArtMotion
Гальмування на мокрому асфальті х2 | 152,4 |
Керованість на мокрому асфальті | 87,1 |
Надійність керування на мокрому асфальті | 4,5 |
Стійкість до поздовжнього аквапланування | 91,7 |
Гальмування на сухому асфальті х2 | 183,8 |
Надійність керування на сухому асфальті | 7 |
Опір коченню | 21,3 |
Підсумок | 547,8 |
Висновок експертів
Усі порівняльні тести моделей гуми свідчать насамперед про рівень безпеки, яку вони забезпечують в екстремальних ситуаціях:
- різкому маневрі;
- екстреному гальмуванні;
- потрапляння в калюжу на високій швидкості.
Усі викладені вище факти мають інформаційний характер. Порівняльні тести допомагають водієві обрати найефективніші шини, закликають його бути максимально обережним під час їзди хоч і на більш доступній за ціною гумі, яка не відрізняється міцністю і безпекою. Беручи до уваги місце в рейтингу, відгуки користувачів і рекомендації виробників під час вибору шин для літа, важливо також враховувати ваші конкретні вимоги та умови водіння.
Багато водіїв вважають доволі привабливими оголошення про купівлю вживаних шин. Головною перевагою здається низька вартість, тому деякі поспішають придбати їх заради економії.
Коли мова заходить про шини для електромобілів, багато хто ставить питання: а в чому тут особливість? Зрештою, шини здаються простим компонентом автомобіля. Але при глибшому вивченні особливостей електромобілів з'ясовується, що навіть така, здавалося б, стандартна річ, як шина, має свої нюанси.
Брудові шини для транспорту ЗСУ – тема, яка заслуговує на особливу увагу. Адже це не просто елемент автомобіля, а важлива складова, здатна значно поліпшити прохідність транспортних засобів по складній місцевості, що особливо важливо в умовах ведення бойових дій.
Шини для електромобілів повинні бути більш міцними, стійкими і ефективними, а також забезпечувати надійне зчеплення і акустичний комфорт в салоні, — це за замовчуванням.
Дешевші шини заощаджують гроші, але зношуються швидше, що впливає на продуктивність, керованість і безпеку автомобіля. Якісні дорогі шини мають удосконалений дизайн, краще зчеплення та підвищену довговічність. Вони забезпечують тихішу їзду та сприяють плавному водінню. Перш ніж обрати, враховуйте термін служби шини, характеристики та репутацію виробника. А головне — не хвилюйтесь, все в житті буває вперше, тому наші консультанти завжди готові допомогти.
Шини великого розміру покращують керованість транспортного засобу, бо пропонують більшу площу контакту з дорогою і тим покращують зчеплення. Але вони також мають їздові недоліки. Збільшення ваги та інерції великих шин погіршує реакцію керованості і робить автомобіль менш маневреним — він повільніше реагує на рухи керма. Цей парадокс є проблемою під час вибору шин, оскільки переваги покращеного зчеплення слід порівнювати з потенційними втратами в маневреності та динаміці водіння.
Шинна компанія «Shiny & Diski» пропонує огляд топ-інновацій світової промисловості, які скоро будуть втілені в життя.
Вибір однієї з моделей мотошин - такий самий важливий процес, як і купівля мототранспорту. Від того, наскільки грамотно і відповідально ви підійдете до цього завдання, залежить ваша безпека на дорозі.
Часто власники авто стикаються з необхідністю очищення покришок і дисків від забруднень. Чисті та блискучі диски не тільки надають вашій машині привабливого вигляду, а й служать важливим елементом загальної безпеки та продуктивності транспортного засобу.
Вибір дисків - це важливий етап тюнінгу та обслуговування вашого автомобіля. Під час пошуку нових моделей ви, можливо, зіткнетеся з термінами "оригінальні диски" і "репліки".